Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, augustus 13, 2006

keeper

Keeper

Afgelopen vrijdagavond speelde FC Utrecht een vriendschappelijke wedstrijd tegen de Engelse ploeg van Hasselbaink Charlton Athletic. Een erg leuke wedstrijd met twee zeer fraaie doelpunten van Utrechtse kant. De doelpunten van Charlton - helaas ook twee - mochten er ook wel wezen, maar de Utrechtse verdediging ging daarbij niet vrijuit. Al met al was het zeer entertainend, maar vooral weer erg gezellig. Ik heb genoten van de spelers, de sfeer en het nieuwe clubtenue... vooral het keepersshirt - azuurblauw - vond ik echt geweldig.

Zaterdag was de open dag van FC Utrecht bij het stadion. We besloten daar met zijn viertjes heen te gaan. Aan de grote kraam van de fanshop hebben papa en ik de nieuwe cd met voetballiedjes gekocht, maar ook twee nieuwe tenuetjes voor in de auto... en een shirt voor mij. Een keepersshirt!

Omdat het om de fandag ging en een half uurtje later de spelers gepresenteerd zouden worden, pakte papa het shirt direct uit en hielp mij het aantrekken. Op het moment dat papa een foto van mij maakt, staat er een man met zwarte krullen in een net zo blauw poloshirt achter hem en maakt direct een praatje met papa en mij. Het kwam er op neer dat hij het wel heel erg leuk vond dat ik een keepersshirt had gekocht. Dus ik vertelde hem dat ik de kleur vooral heel bijzonder vind én dat ik natuurlijk nu beter bij Koekie pas - die is immers die kleur blauw en draagt zelf een rood shirtje. Wat hij ook wel weer geinig vond.

Bij het weglopen zeg ik tegen papa, volgens mij was dat de keeperstrainer!

En ja hoor, bij het voorstellen van spelers en staf kwam hij - maar nu in het zwarte trainerstenue - het veld op. Hadden we zomaar staan babbelen met Maarten Arts!

Eigenlijk is het niet toevallig dat ik dan toch voor een keepersshirt heb gekozen. Hans van Breukelen was degene die mijn interesse in voetbal wekte in de jaren 80. Bij FC Utrecht was ik ook altijd blij met Harold Wapenaar, al was ik later toch meer fan van René Ponk. Als de nieuwe eerste keeper Michel Vorm het dit jaar helemaal gaat maken, dan zal die ook wel in mijn lijstje van favorieten terecht komen. Of ik zelf een beetje kan keepen? Eh nee... als er een bal op mij af zou komen, dan zou ik gillend ineen duiken... des te knapper vind ik het dat een doelman erop durft te springen!

Hoe dan ook, het was zeer gezellig. Ik ben blij dat het seizoen is begonnen... was wel weer tijd voor een potje voetbal in het weekend!

Forza!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown