Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, juli 13, 2006

ploon

Computerspelletje

Van de week ben ik met Ploontje meegeweest naar het ziekenhuis, waar haar oogarts praktijk houdt. Nog niet zo heel lang geleden is zij aan staar geopereerd aan een oog en nu had ze weer een waasje voor haar oog. En dat is natuurlijk erg vervelend.

Dus wij samen naar het ziekenhuis alwaar de oogarts ons vertelde dat het om 'nastaar' gaat. Een soort afzetting op de kunstlens, wat hij eenvoudig met laser kon verwijderen.

Omdat ze de laatste op de dag was, kon het dus ook direct. En ik mocht erbij blijven.

In een apart kamertje moest Ploon plaatsnemen achter een apparaat - zoals bij de opticien - en de oogarts nam plaats aan de andere kant. En toen ging hij aan de slag met een joystick. Iedere keer klikte hij met de laser een stukje nastaar weg. Het leek wel een ouderwets computerspelletje. Ik moest mij inhouden anders had ik zachtjes 'pieuw, bliep, bliep, poop, new highscore' gezegd.

Gelukkig heeft dit 'computerspelletje' haar wel weer goed zicht gegeven! En dat is heel wat waard.


1 opmerking:

  1. hoi keevie
    het lijkt me wel een akelig iets om bij te wonen, zo'n oogbehandeling, je moet maar als arts even niezen en je zit er met die laser direct een paar centimeter naast lol.ben heel blij voor je dat het gerendeerd heeft! en wat kun je het leuk schrijven ook! kreeg direct visioenen van spelletjes uit de jaren 80, lachen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown