Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, oktober 23, 2005

Trommelen maar

Donkey Kong-a!

Sinds afgelopen woensdag zijn papa en ik in het bezit van het Nintendo GameCube spel Donkey Konga, deel 2. Je kon het dit keer kant-en-klaar in een verpakking met een stel bongp's kopen.

Nu hoor ik je denken: een computerspel met bongo's?
Ja, precies, je hebt het goed gelezen: een computerspel met bongo's.

En niet zomaar bongo's: het zijn DK bongo's én je controller. Dus ga zitten, klem je controller tussen je knieën, kies een optie en daarna een favoriet liedje uit. De rest wijst vanzelf.

De bedoeling van het spel is simpel: je moet met de liedjes mee trommelen. En niet zomaar lukraak in het wilde weg natuurlijk - dan moet je gaan freestylen - de noten worden aangegeven tijdens het spelen. Er zijn vier soorten noten: rood (rechter bongo), geel (linker bongo), paars (beide bongo's tegelijk) en lichtblauw (klap maar in je handjes!). Soms komen ze erg snel voorbij, dus het is wel opletten geblazen!



Het is hartstikke leuk om te doen... en erg verslavend. Samen met mijn broer heb ik al heel wat liederen getrommeld en ook alleen al. Met de verdiende muntjes kun je andere bongo geluidjes komen (NES-geluiden, kattenmiauw, vogeltjes, alarmbellen, gongs, klassiek) en liedjes voor het allermoeilijkste niveau. Ook kun je leuke minigames spelen.

Wanneer je de liedjes (er zijn drie niveaus: Monkey, Chimp en Gorilla) goed speelt, ontvang je bij een CLEAR score een zilveren DK-logo en bij een 100% score een gouden. Ik heb al heel wat gouden logo's gehaald!


De liedjes variëren van Pink en Britney Spears tot Havanaise (Carmen) en de Notenkrakerssuite (in een modern jasje). Er zitten een aantal Latinsongs in, een Dance nummer en wat Rock songs. Naast de popliedjes kun je ook kiezen voor Disco en natuurlijk Games! Het is eigenlijk net als Karaoke, alleen hoeft niemand je te horen zingen en trommelen op bongo's kan niet vals gaan... toch?

Leuk voor het hele gezin! Dus pak die bongo's en trommelen maar! Het is heel leuk, omdat je met muziek bezig bent. Maar vooral ook wanneer je handen na afloop helemaal tintelen van het handengeklap!

Ik Konga nog even door...

Don-key Kong-a! TWO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown