Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, februari 06, 2005

Revanche

Genieten

Zo, dat was weer een middagje genieten in de Galgenwaard. Een tikkie revanche voor het verlies in de Amstel Cup, tikkie revanche op iedereen die dacht dat FC Utrecht geen goede club zou zijn. We hebben erg veel pech gehad de laatste tijd, veel geblesseerden en geschorsten. Veel nieuwe jongens in de ploeg waar de 'oude' garde weer even aan moest wennen. Het was niet eenvoudig: veel onder vuur gelegen. Veel wedstrijden slecht gespeeld. Maar niet vandaag. Vandaag was het weer ouderwets genieten van Broerse, v/d Bergh, Tanghe en Douglas. Keller knalde vandaag niet alleen tegen zijn tegenstanders op, maar er ook nog eens de 2-0 in (nadat Dave v/d Bergh in de eerste helft een prachtige 1-0 op het scorebord zette). Timmy en Joeri Cornellissen vochten als broers tegen elkaar: de oudste won, dus Joeri kwam er niet langs. Lachen!
Hans v/d Haar had zeker drie goals moeten maken, eentje werd er niet geteld, de scheidsrechter drukte weer een prachtige blonde stempel op de wedstrijd en de supporters van NAC waren de stilte zelve. Geen wonder: ze kwamen in hun carnavalspakken de tribune op rollen en hingen de hele wedstrijd languit tegen elkaar. NAC's Diba was volgens de Utrecht-aanhang een tasjesdief, waar de voetballer aardig 'ziek' van werd. Toen de Bunnikside uiteindelijk bij een doodspelmoment 'Diba, hou jij me tassie even vast' inzette, was hij het zo zat dat hij ze ging opjutten om harder te zingen. Hier werd gretig gehoor aan gegeven.
Maar het deerde niet. Wij hebben gewonnen. Sander Keller werd terecht Man of the Match. Wat ik jammer vond is dat die harde bal van Joost Broerse niet in de kruising, maar op de kruising verdween. Volgende keer beter jongen. Ik ben allang blij dat ik weer het Utrecht dat ik ken heb gezien. Ik hoop dat ze het vasthouden, want over twee weken komt Feyenoord op bezoek in de Domstad en aangezien ex-Utrechters Dirk Kuijt en Pascal Bosschaart (wanneer zijn blessure over is) in de Rotterdamse selectie spelen, vind ik het extra leuk als we winnen. Al zal ik het wel heel leuk vinden om Pascal weer eens live te zien!
Voor nu: 2-0 en 6de op de lijst. Super toch?

Forza Utreg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown