Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, februari 28, 2005

How low can yóu go?

Danny Boy op de sax

Mijn saxofoon gaat qua kleppen tot aan de hoge Fis hoogte in. Dat is een hele fijne hoge noot, waarbij je niet alleen kramp krijgt in je kaken om de toon goed strak te houden, maar ook in je vingers... De laagte is trouwens ook niet even makkelijk, om dezelfde kramp-redenen. De laagste toon die er uit mijn saxofoon kan komen is de lage B. Om de hoge tonen te oefenen stond er in het lesboek een bewerking van Oh When The Saints. Voor de lage tonen is het Danny Boy. Gelukkig spelen wij maar een coupletje... How low can you go?


Danny Boy
(Words & music by Frederic E. Weatherly)

Oh Danny boy, the pipes, the pipes are calling
From glen to glen and down the mountain side
The summer's gone and all the roses dying
'Tis you, 'tis you must go and I must bye

But come ye back when summer's in the meadow
Or when the valley's hushed and white with snow
And I'll be here in sunshine or in shadow
Oh Danny boy, oh Danny boy I love you so

But if he come and all the roses dying
And I am dead, as dead I well may be
He'll come here and find the place where I am lying
And kneel and say an ava there for me

And I shall feel, oh soft you tread above me
And then my grave will richer, sweeter be
For you will bend and tell me that you love me
And I shall rest in peace until you come to me

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown