Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, december 29, 2004

En maag klaaguh

Positief in 't nieuws

Vanmorgen ben ik met mijn broer bij Intratuin Koningsdal (een beetje reclame kan geen kwaad) vuurwerk wezen halen. Terwijl we buiten in de rij stonden, had ik het busje van RTL 4 al gespot. Evenals de auto van RTV Utrecht. Bovenop de ingang (nou ja, beter is 'bovenop het plateau boven de ingang') stond een fotograaf te flitsen. Het was dan ook een gezellige drukte, waarbij de nodige zeurpieten natuurlijk niet mochten ontbreken.
Eenmaal in de rij, liepen de cameraman en de reporter langs de rij wachtenden mensen om een uitspraak te ontlokken. Iemand voor ons had ze al te woord gestaan. Een tweede schreeuwde: 'Nee hoor, haal dat ding uit mijn gezicht.' En de derde antwoordde positief op de vraag of de heren iets mochten vragen. Dat was ik.
Hup, camera in je gezicht en maar vertellen waarom je om dit tijdstip (kwart over negen, het liep al tegen half tien) al in de rij stond. Ik heb maar een positief verhaaltje opgehangen, dat het later op de dag waarschijnlijk nog drukker zou worden en dat de lange rij er nu eenmaal bijhoort. Het is iets waar je jezelf nu eenmaal op moet instellen. 'De sfeer is goed en zolang het niet gaat regenen hebben we niets te klagen,' sloot ik af.
Twee tellen later vielen er wat druppels uit de wolken...
Ik heb mijzelf nog niet teruggezien op het RTL Nieuws vandaag. Mijn broer had wel al een reportage van vanmorgen vroeg op deze commerciële zender gezien, maar nog niet zijn zusje die daar dapper met lamamuts niet probeerde overdrevig schaapachtig te lachen in de camera. 'Ach, misschien hebben ze je er wel uitgeknipt,' zei hij vol vertrouwen, 'je was véél te positief!'
Tja, daar zal hij wel eens gelijk in kunnen krijgen... Dan hadden ze die camera beter in het gezicht van onze achterburen in de rij kunnen steken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown