Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, november 01, 2004

Ode aan Bas & Benz

Mijn Hondjes

Gedichtjes schrijven is voor mij een uitlaatklep. Voor de cursus
'Gedichten Schrijven' van de LOI heb ik ook heel wat geslaagde en minder geslaagde gedichtjes geschreven. Hier volgt een vrij vers, wat niet rijmt, maar wel bij de gedichtvorm hoort.

Gisteren een foto, vandaag een gedichtje...


Mijn hondjes
Tik, tik, tik
Zo gaan hun nageltjes
Tikkend op de tegels van de stoep
Snuf, snuf, snuf
Op zoek naar goede bomen
Goede bomen voor een lange plas
Slof, slof, slof
Hoeft niet zo hard te lopen
Niet zo hard over straat naar 't gras
Plof, plof, plof
Voetjes gaan over 't gras
Snel over het gras naar de stoep
Tik, tik, tik
Zo gaan hun nageltjes
Tikkend over de tegels naar huis
Krab, krab, krab
De deur die moet nu open
Open, dan kunnen ze weer naar bed
Stuif, stuif, stuif
Wie het eerste binnen is
Het eerste duikt in de warme mand
Snurk, snurk, snurk
Kijk ze eens lekker slapen
In de mand slapen bolletjes pluche

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown