Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, november 18, 2004

Keevie & Ik

De Ronde van de Kardinaal de Jong-weg

Bij wielerwedstrijden heb je altijd van die mooie klassiekers. Luik-Bastenaken-Luik bijvoorbeeld. Of Parijs-Roubaix. Bij de autosport heb je ook zoiets: Parijs-Dakkar. Of de ronde van Monaco. Ik wil graag aan al die mooie namen iets toevoegen, namelijk De Ronde van de Kardinaal de Jong-weg, waarbij je mét opdrachten (om het leuker te maken) viermaal de weg moet afleggen, voordat je de weg mag verlaten.

De Kardinaaldejongweg (aan elkaar geschreven anders past het van ze lang zal ze leven niet op een straatnaambordje) is een verbindingsweg in Utrecht. Keevie & Ik rijden daar vier keer in de week 's morgens het grootste gedeelte van naar de snelweg. Maar gisteren heb ik één gedeelte wel vier maal afgelegd, met hindernissen.

Eerst om Bassie naar Henk te brengen. Dat is richting snelweg.
Terug de weg op, van de snelweg af, naar de verkeerslichten, met een scherpe draai de andere weghelft weer op richting snelweg om te tanken.
Tijdens het tanken benzine over mijn broek laten lopen, waardoor ik na betaald te hebben, weer de rotonde opging, van de snelweg af om naar huis te rijden, alwaar ik een schone broek ging aantrekken.
En de vierde maal richting de snelweg, die Keevie & Ik toen wél hebben bereikt.

Oftewel: De Ronde van de Kardinaal de Jong-weg.
Misschien iets voor de Aircooled Cruisenight ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown