Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, juni 24, 2004

Keevie & Ik

Sta even stil...

Wie kent de leus die je als automobilist op billboards langs de snelweg tegenkomt wanneer het wegwerkverkeer bezig is? Voor degene die niet weten welke leus ik bedoel, het is de volgende:

Sta even stil bij het werk aan de weg

Of te wel:minder je snelheid, let op dat er geen werkmensen op of vlakbij de snelweg lopen en houd voldoende afstand voor het wegwerkverkeer.
It'ssahsimple.

Vanmorgen deed zich een andere situatie voor. Aangezien het erg slecht weer is, waarbij velen niet durven of kunnen rijden toch met de auto de weg op gaan, terwijl ze toch vele malen beter met het openbaar vervoer hadden kunnen gaan, reed ik langzamer en was ik later dan normaal bij de afslag naar mijn werk. Dus ik draai de bocht van de snelwegafslag af om de weg op te gaan richting kantoor... sta ik stil.

Áchter het werk aan de weg.

Een klein kraanwagentje die met een snelheid van ongeveer vijf centimeter per uur vooruit ging, was op mijn weghelft de berm aan het opruimen, zodat er nog meer water in kon. Met de regenbuien die wederom voorspeld waren, geen overbodige luxe. Maar wie doet dat in vredesnaam tijdens het woon/werkverkeer?

Het wachten was wanneer Keevie & Ik om het wagentje heen konden (samen met nog tien anderen) en dus voor het tegenliggende verkeer weer op onze hoogte was erom heen te komen.

Nogmaals, veel mensen zijn bang in de auto met dit weer, dit zijn de meeste mensen die ook niet vaak in de auto zitten. Dus sjokten we als slakjes achter het kraankarretje aan, totdat de eerste er eens omheen durfde.

Gelukkig sjeesde Keevie zo mee achter de slinger aan en bracht hij mij precies op tijd op mijn werk. Maar we stonden mooi even stil achter het werk aan de weg!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown