Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, juni 13, 2004

ALWEER! Haaien aaien

Dolfijntjes

Omdat vorige week de foto's van het haaien aaien en voeren waren verdwenen van de digitale camera, moesten we ... o wat erg ... nog een keer naar het Dolfinarium.

Eergisteren was het prachtig weer om Dolfijnen, Zeeleeuwen, Robben, Zeehonden, Walrussen, Roggen en Haaien te gaan bekijken. Dus gewapend met camera wederom naar Harderwijk afgereisd. En het bewijs staat nu op de foto: Berry durft een haai te voeren én te aaien. En niet één keer, maar een aantal keer. Wie mij kent weet hoe bang ik ben voor haaien. Dus ook dat dit een hele overwinning is. Toch blijf ik het een beetje eng vinden, alleen steek ik nu (het is de derde keer dat ik het doe namelijk) wat makkelijker mijn hand in het water als de vissen voorbij komen. Pas als ze langs mijn hand zwemmen denk ik: 'Oei... ik heb een haai aangeraakt!' De roggen zijn heerlijk zacht en glibberig en het is heel leuk om ze te aaien!

Wat ook prachtig was, was het feit dat de meeste dieren op het land lagen te zonnen. Dus zeehonden die je bijna kon aanraken, robben die op stenen hingen onder een fontein en knorrige zeeleeuwen die heerlijk lagen te slapen. Dat heeft vast heel wat mooie plaatjes opgeleverd op mijn nieuwe spiegelreflexcamera. Alleen daar moet ik nog een paar daagjes op wachten...

Ook hebben we gegeten bij de Dolfijntjes. In het restaurant bij de ingang kun je zo naar de dolfijntjes kijken die in de koepel wonen en daar horen. Onder het genot van een heerlijk verse kabeljauw met frietjes en salade kon ik mooi naar de Tuimelaartjes kijken.

Ik geniet zo van al deze dieren, dat ik maar voor de rest van dit seizoen een Spetterpas ga nemen. Dus als je me niet kan vinden... Probeer dan het Dolfinarium maar eens. Of achter mijn computertje, want ik heb nu een spel gekocht waarbij ik zelf mijn eigen Dolfijnenshows kan bouwen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown