Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, augustus 02, 2012

Hieperdepiep Hoera! Ploon is 77 jaar!

Ja, dat werd ze al op 21 juli, maar gossiemikkiemijnetoch wat heb ik het in de tussentijd druk gehad. Niet dat het erg is, want wat in het vat zit verzuurt niet. En wie mij volgt op Facebook heeft de foto's ook eigenlijk al gezien. Maar het was te leuk, om er geen blogje aan te wijden.

Op 21 juli - het was een mooie zaterdag - werd Ploon dus 77 jaar. Over de dag ben ik gevraagd wat Ploon nu van mij is en de snelste uitleg is dat ze een extra oma voor me is. Ze is 50 jaar lang vriendinnen geweest met mijn oma - hebben ze precies gehaald voordat mijn oma overleed - en ze kende mijn moeder vanaf dat mijn mama 3 jaar oud was. Ze was er ook toen ik geboren werd. Dus ze is geen directe familie maar wel familie. Kun je het nog volgen? Ploon dus. En ze was jarig. En papa en ik hadden besloten dat eens groots te vieren.

We hebben haar alleen gezegd dat we haar kwamen ontvoeren, vroeg in de morgen. Dus om 9 uur reden we bij haar het pleintje op - luid toeterend - waar ze klaar stond. We hadden haar namelijk gebeld wanneer we zouden komen :). Eenmaal uit de auto gesprongen heb ik haar een taartenhoed op het hoofd gezet en een bloemenkrans omgedaan en hoppa haar in de auto geschoven onderweg naar onze geheime bestemming. Om Ploon op zijn Utregs een bietsie in de war te maken zijn we binnendoor gereden naar onze bestemming: Dierenpark Amersfoort.



Vele felicitaties verder zijn we met een volgeladen bolderkar naar restaurant de Boerderij gegaan voor koffie met gebak. Want ja... Der is ter een jarig nietwaar. Ik had kaarsjes en een aansteker bij me (had ik de dag van te voren gekocht, die aansteker dan, waarop Ploon vroeg waar ik in Hemelsnaam een aansteker voor nodig had, nou, zei ik, voor het aansteken van de kaarsen op tafel... ik had alleen niet gezegd welke kaarsjes hehehe) om haar gebakje van kaarsjes te voorzien, want wat is nu een verjaardag zonder kaarsjes om uit te blazen?



Daarna heeft ze wel een half uur lang cadeautjes uitgepakt, waaronder veel kaarsen, een ingelijste foto van de vorige keer in de dierentuin met een dino, mini boeddha beeldjes en een nieuw rood hip horloge. Gelukkig hadden we de bolderkar meegenomen, want het was een aardige tas vol aan cadeaus. En toen was het tijd voor een wandeling door de dierentuin.



Vervolgens gingen we nog lunchen in restaurant de Boerderij - op het terras. Heerlijke broodjes gegeten met een frisje erbij - en een wesp die nogal verliefd op mij was geloof ik - en koffie van het huis toe. Van het personeel van Dierenpark Amersfoort. Dat was echt superlief!



De dag was echt geweldig en we waren allemaal moe, Sammie ook, toen we in de auto stapten. Ploon had genoten van alle felicitaties die haar hoed had opgeleverd - helaas was mijn zilveren feesthoedje bij de tijgers gesneuveld, want het elastiekje brak... - en van de hele dag zelf. En ja... gelukkig hebben we heel veel foto's gemaakt, want het was ook een prachtige dag, met veel zon en vooral heel veel plezier!



Nogmaals gefeliciteerd Ploon! Dikke knufffffs van mij en Sampie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown