Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, mei 14, 2010

Beachie naar Brugge

Vandaag weer naar de nieuwe show in het Dolfinarium geweest en zag een prachtige poster hangen met de namen van de dolfijnen die meedoen aan de show. En ineens miste ik een naam... zo let je even niet op het nieuwsarchief van Dolfinarium.nl en ineens is mijn dolfijnenvriendje verhuisd... Naar Brugge. Althans, ineens, het bericht stamt van 18 september 2009:

Verhuizing dolfijn Beachie
HARDERWIJK - Vanochtend, in alle vroegte, is dolfijn Beachie verhuisd van het Dolfinarium in Harderwijk naar het Boudewijn Seapark in Brugge. Het transport per vrachtwagen is goed en rustig verlopen en inmiddels zwemt Beachie in zijn nieuwe onderkomen tussen de Belgische dolfijnen.
Rond 13.00 uur is Beachie aangekomen in Brugge. Beachie heeft zijn eerste vis gegeten zal de komende dagen zijn nieuwe verblijf gaan ontdekken.
Dolfijn Beachie is een volwassen mannetje en is naar Brugge verhuist in het kader van een internationaal fokprogramma. In Brugge leefden tot nu toe vrouwtjes en jonge dieren daarom was de komst van een volwassen mannetje noodzakelijk.


Dat wordt dus een bezoekje gaan brengen aan het Seapark in Brugge, want Beachie de dolfijn heeft een heel speciaal plekje in mijn hart. Hij heeft me door menig moeilijk momentje heen gesleept wanneer ik in het Dolfinarium was en me verdrietig voelde. Toen hij nog in de Lagune/Odiezee zwom, kwam hij altijd bij me liggen en ging pas weg als ik me beter voelde. Zelfs als hij tussentijds even een luchtje ging scheppen, kwam hij vaak weer terug. Dat heb ik na zijn verhuizing naar de Koepel/DolfijnDomijn al moeten missen en nu dus helemaal... Toch denk ik dat onze Beach zich in Brugge tussen de dames ook wel gaat thuis voelen!


Beachie, © Berry de Nijs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown