Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, augustus 07, 2009

75 pillen en zo'n 3 maanden later...

25 mei ging ik naar de huisarts om eens naar mijn afbrokkelende teennagel te laten kijken. Ik heb al een tijdje last van zwemmerseczeem en dat de infectie was overgeslagen in mijn nagels was ook al een tijdje overduidelijk. Ik was inmiddels al twee grote flesjes Tea tree oil verder, maar het liep echt de spuigaten uit... Dus, tijd voor grover geschut.

Het grover geschut hield 75 tabletten in die de schimmelinfectie van huid en nagels zou bestrjden. Maar, na tien dagen moest ik eerst bloed laten prikken. De tabletten zijn nogal zwaar belastend voor lever en nieren, dus mijn lijf moest het wel aankunnen. Het was daarom ook beter om de lever en nieren niet teveel te belasten en alcohol werd afgeraden. Nu drink ik sowieso niet veel, dus dat zou makkelijk worden.

Vijf dagen later kreeg ik een goede uitslag van de bloedtest - mijn lijf kan het wel aan. Dus een nieuw recept gekregen voor nog eens zestig tabletten. Even volhouden dus...

Dat laatste is nog wel een hele opgave. Vooral de laatste blister met tien tabletten gaan er deze week tegen heug en meug in. Maar het werkt wel motiverend als je ziet hoe snel je voeten genezen!

Maar... vandaag neem ik de laatste in. En dan ben ik klaar. Nu is het alleen nog even wachten totdat alles netjes is uitgegroeid en dan kan ik eindelijk weer eens nagellak op mijn teennagels doen! Ik heb al een hele gave kleur klaarstaan...

Proost


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown