Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, april 27, 2007

Keevie & Ik

Volg de Skoda-rijder ?!

Ken je die reclame? Van die vrouwen die zich in de uitverkoop pas op een actietafel storten als de Skoda-rijdster een leuk truitje ervan heeft uitgekozen. Of die man die een boor gaat kopen en dan toch een andere gaat pakken als hij bij de kassa op miraculeuze wijze achter de Skoda-rijder komt te staan - de man was namelijk al klaar met uitzoeken en allang bij het schap weg.

Ik vraag mij dan af, als eigenwijs Kever-rijder... moet je de Skoda-rijder in AL het gedrag volgen.

Ik vraag dit natuurlijk niet zomaar. Gisteren reed Keev mij namelijk naar het werk en onderweg gingen we eventjes een vrachtwagen inhalen. Okay, Keevies doen daar ietsjes langer over wanneer ze 120 rijden dan Skoda-rijders die minimaal 20 kilometers per uur harder rijden.

Zo kwam het dus dat ik bij de afslag naar de A1 - die ik in dit geval lekker rechts laat liggen - bezig was een vrachtwagentje in te halen, met Keev. Op onze topsnelheid van 120 kilometers per uur. Inene zie ik in de achteruitkijkspiegel (mooi galgje-woord) dat er iemand achter mij zit, te foeteren en vooral te duwen. Keev & Ik houden daar niet van, maar ach, als iemand zijn hart zo wil belasten, prima. Wij waren aan het inhalen. De auto achter mij remt af, duikt ineens achter de vrachtwagen, toeterend en foeterend en duikt de afslag op naar de A1.

Keev en ik kijken eens opzij en zien dus een Skoda naast ons scheuren, de afslag af, bijna de bocht niet houdend... terwijl we nog steeds uitgefoeterd worden.

Kijk, volg de Skoda-rijder, maar als ik de Skoda-rijder volg en net even voor een afslag een vrachtwagen wil gaan inhalen, dan mis ik geheid mijn afslag. Waarschijnlijk zit dan direct Blik op de weg achter mij met de vraag of ik even aan de kant wil gaan en mijn rijbewijs wil inleveren voor te hard en roekeloos rijden.

Tja, volg de Skoda-rijder... maar niet in rijgedrag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown