Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

dinsdag, januari 16, 2007

Kort weekend

Weer begonnen

Zo, mijn werkweek is weer begonnen, na een toch wel kort weekend. Zaterdagavond naar mijn nichtje geweest, ze vierde haar verjaardag en hield tevens kraamvisite voor haar kleine ventje. Mijn ieniemini achterneefje wel te verstaan. Mooi kereltje, dat het maar een grote jongen mag worden.

Zondag natuurlijk wezen fitnessen. Het was beredruk op de sportschool - het was open dag. Maar ik heb drie apparaten vijf kilo zwaarder gezet dus dat is wel weer een opsteker. Toch was ik redelijk aan de latere kant thuis - ik was met de bus gegaan - en eenmaal thuis heb ik de Kerstboom maar eens leeggehaald. Waarbij één bal netjes uit de boom in de doos sprong en een ander het nodig vond zijn tuutje los te laten en - gerranimooooo - achter de boom in kleine stukjes uiteen te springen... Deze ligt er helaas nog, en de boom staat met lichtjes en slingers, maar zonder zilveren ballen, in de kamer. Want we vonden het wel even welletjes zo...

En maandag was het op Henkje passen-dag. Heerlijk hoor. Onze vent kan al heel goed zelf lopen, en helpen de tafel te dekken, en helpen met koken - dat hij na het schudden van de spaghettisauszakjes er met het pak groenten vandoor ging om aan Bassie te laten zien, vermelden we maar even zijdelings - en natuurlijk lekker dansen. En zelf de houten blokjes van het memoryspel terug doen in het doosje. En kijken of de onderzetters van de glazen ook in het doosje passen - en raad eens, nou, raad eens... ze passen perfect! - en ze er vervolgens weer uitschudden.

En wat hij ook heel leuk vind is je nadoen. Krijg je een rozijntje van hem, hap je ernaar, wordt het ineens teruggetrokken en verdwijnt het in zijn eigen mondje en dan... moet je als tante ontzettend lachen om dat olijke gezichtje met glimmende oogjes en roep je lachend 'Ooo-hoooo'. En dan krijg je zogenaamd weer een rozijntje, en dan stopt Henkje gauw de rozijn in zijn mond en zegt zelf 'Ooooo'. Nou, probeer dan maar eens niet te lachen!

Nee, die kleine is een lieverdje en we hebben hartstikke veel lol samen. Maar ja, dan is het weer dinsdag en dan is de werkweek alweer begonnen. Vandaag een knoop doorgehakt die al een week te lang lag te sudderen. En morgen weer verder aan het volgende nummer. Donderdag werk ik vanuit huis, vrijdag weer op kantoor... en dan... is het alweer weekend.

Ach, voor je het weet staan we weer met champagne te klinken op het Nieuwe jaar. Maar ik hoop toch dat het dit jaar ietsjes minder hard voorbij vliegt. Want voor je het weet... zijn Keevie & Ik alweer een jaartje ouder ;-).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown