Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, januari 12, 2007

Jazzy Berry...

Sax-optreden ~ 2

Zo dat was gaaf gisteravond! Om half 8 waren we bij Cees' Place aan de Utrechtse Oude Gracht. Zijn werfkelder Café ging precies om die tijd open en het stroomde vol met muzikanten - voornamelijk saxofonisten, één drumster en een klarinettiste - en belangstellenden - voornamelijk familieleden.

Het was echt super! Maar dat is het altijd bij onze nachtburgemeester. En hoewel ik de hele dag al opbouwend nerveus was, verlieten die zenuwen meteen mijn maag op het moment dat ik de kelder instapte, om echt helemaal te verdwijnen op het moment dat we mochten gaan spelen.

En het ging goed. Okay, bij Blue Bossa haperde het een beetje aan mijn kant, maar verders... echt een kick. Later kwam Toeter & Groef nog lobby'en of we ons bij hen wilden aansluiten - omdat ze ons zo goed vonden, dat was een prachtig compliment! En ja, ik wil dat wel. Lijkt me leuk, als er een goede mouw aan te passen valt natuurlijk. Want het kwartet is nog niet helemaal klaar dit seizoen... en mijn lessen wil ik ook blijven volgen... Toeter & Groef (2x alt, 1x tenor, 1x klarinet, 1x bariton en 1x drums) waren ook erg leuk namelijk. Verder traden van het UCK nog de Stoomcursus I op - goed gedaan hoor! En het andere Quattro Saxophoni kwartet.

Als uitsmijter van de avond trad docent Iman op met zijn bandje Thelonious 4. En dat was echt kicken! Verblazende tenorsolo's, coole pianosolo's, groovy bassolo's en ritmische drumsolo's waren goed voor bijna drie kwartier muziek!

Maar... aan alle gave avonden komt toch een keer een eind. Het open jammen heb ik niet meer meegedaan - jammer genoeg - want ik moest vandaag weer werken. En nagenieten... van de foto's (te vinden op Bluesbuzz).

Ik wil nog een keertje...


Quattro Saxophoni, eerlijk is eerlijk, mijn solo's zijn nog nooit zo lekker gegaan...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown