Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, december 29, 2005

The Goblet of Fire



Nou, die vuurbeker stond maar heel kort in vuur en vlam, maar de draak die vuurspuwde knetterde het doek af! Man, wat was de vierde Harry Potter-film gaaf. Er zaten naast heel grappige stukjes, ook heel spannende en visueel zeer aantrekkelijke stukken in. Mijn favoriete stukje: de huiswerkklas met Snape!



Hoewel Harry voor een groot avontuur staat en men je wil doen geloven dat hij er alleen voor staat, is dit uiteraard niet waar. Harry's sterkste punt zijn nu eenmaal zijn vrienden.



En die vrienden zijn een beetje veranderd sinds deel 3. Eigenlijk Hermione niet zo, zij is gewoon zichzelf gebleven en dat is prettig. Maar onze Ron (en zijn tweelingbroers ook) hebben hun haren aardig laten groeien. Niet slecht overigens.



Naast veel humor werd ook het verhaal goed uitgelicht met de nadruk op de donkere tijden die komen gaan. Hoewel ik de film enger had verwacht - omdat het boek een stuk enger is, maar dat kan ook mijn fantasie zijn - vond ik hem wel erg goed gespeeld. De dieren animaties waren een stuk beter dan eerdere films en de settings (licht, decor...) vond ik ook erg mooi. In ieder geval klopte het precies. En voor het eerst durf ik eerlijk te zeggen dat ik de film beter vond dan het boek. In het boek draaft Rowling soms een beetje door op sommige punten. Zoals de maffe reporter Rita Skeeter. Zij komt twee keer in de film voor met haar rare praatjes. In het boek veel vaker. En dan weet je het eigenlijk wel.

Kortom: de film is zeer de moeite waard.



Dark times lay ahead of us Harry... en wie de boeken heeft gelezen, weet dat die donkere tijden alleen maar erger zullen worden.

Wanneer komt de volgende film uit?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown