Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, maart 20, 2005

Voetbalencyclopie

Verstand van voetbal

Ik durf te zeggen dat ik een redelijk verstand van voetbal heb. Hoewel ik niet precies na afloop kan vertellen wat er allemaal is gebeurd (bijvoorbeeld ter voorbereiding van een doelpunt of aanval), toch onthou ik al meer dan vroeger. Het heeft mij dan ook heel wat jaartjes gekost om dit allemaal te leren, wat op zich niets geeft. Vanaf het moment dat ik een seizoenskaart had en in het stadion zit, is mijn begrip van voetbal en van spelsituaties zeer verbeterd. Zo heb ik meer inzicht in het spel. En dat is hartstikke gaaf.
Totdat je je neefje van zeven eens meeneemt naar het voetbal. Hij weet beter wie er in het veld loopt dan ik. Hij kent alle spelers van voor- en achternaam. Bovendien weet hij ook nog enkele spelers uit de tegenpartij op te noemen. Én hij weet nog een week na dato gedetailleerd te vertellen dat Terol die bal zo finaal verkeerd uitschopte in de voeten van een Groningerspeler dat daaruit de 1-0 voor FC Groningen vloeide.
Ik heb heel erg gelachen om hem en zeer genoten van zijn spelinzicht, zijn vragen en antwoorden op alles wat er gebeurde om ons heen in het stadion. Maar er vanuit gaande dat ik twintig jaar ouder ben dan mijn neefje, zou je denken dat ik het toch beter zou moeten weten. Nu, niet dus.
En weet je... dat vind ik helemaal niet erg!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown