Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

dinsdag, oktober 05, 2004

Wat ik al niet in mijn mailbox krijg ;-)

Nieuwsbrief

Ik ben zelf abonnee van verschillende nieuwsbrieven. Dat is leuk, want je krijgt veel informatie binnen. Voor mijn werk krijg ik de meeste binnen: van kranten tot en met gezondheid. Bij het opruimen van mijn bakjes op mijn werk, kwam ik een grappig stukje tegen over nieuwsbrieven uit een artikel. Een soort handleiding, het gaat als volgt:

Hoe een nieuwsbrief grondig verknoeien?

1. Start een nieuwsbrief omdat u het leuk vindt, of omdat uw concurrent er ook één heeft, of om achteloos bij uw krant uit uw aktentas te laten vallen.
2. Schrijf een ellenlang editoriaal in een schabouwelijk Nederlands.
3. Publiceer alleen foto's van uzelf.
4. Vermijd dat één persoon het hele blad coördineert. Als u met tienen beslissingen neemt, is de chaos veel groter.
5. Zorg voor een moppenrubriek, een rebus en een kruiswoordraadsel. Zo vermijdt u een stijlvol blad rond te sturen.
6. Hou u niet aan de deadlines. Dan is de verrassing groter als het blad tóch verschijnt.
7. Sla vooral geen acht op de opmerkingen van uw tekstschrijver. Hij weet het misschien wel beter, maar het is toch uw blad?
8. Verander bij elk nummer van lay-out, formaat of papiersoort. Afwisseling van blad doet lezen.
9. Onvoldoende frankeren kan een stevige kostenbesparing betekenen.
10. Probeer alles in eigen beheer te doen. U hebt toch tijd genoeg. Laat uw bedrijf over aan uw medewerkers.


Bron: Vorm & Visie; Tekstiko b.v.b.a. en Pro Forma n.v.



Nadat ik dit las, vroeg ik mij af: 'Zullen er echt mensen zijn die zo nieuwsbrieven maken...?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown