Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, juli 19, 2004

Het balkontheater presenteert De barbecue

Buurtklucht

Moet je voor straattoneel naar de binnenstad? Moet je voor een reallife soap écht de tv op RTL4 zetten? Driewerf neen!
Als je bij mij in de buurt woont niet tenminste... daar gebeurt al genoeg!

Zo luidde de eenacter van gisteren: De barbecue

Het is avond en de lucht begint al groen te worden van het naderende onweer. Grote regendruppels zullen in de loop van deze acte naar beneden gaan vallen.

Bovenbuurman steekt zijn barbecue aan.
Het waait een klein beetje, de rook waait over naar het balkon van Bovenbuurvrouw.
Bovenbuurvrouw (gekleed in haar avondkledij) hangt boos uit het raam en gooit een glas water naar de barbecue.
Barbecue rookt meer. Het begint wat harder te regenen.
Bovenbuurman wordt boos en haalt verhaal.
Zus en Vriend van Zus van Bovenbuurman stappen in de deuropening om te kijken. Zij beschermen zich tegen de regen met paraplu.
Bovenbuurman en Bovenbuurvrouw zijn in een hevige woordenwisseling gewikkeld met woorden als 'jij met je stinkbarbecue' en 'maar mevrouw, ik steek alleen de barbecue aan'.
Na hevige woordenwisseling ontstaat er een hevige wolkbreuk. Bovenbuurvrouw nat, trekt zich terug in haar kamer, Bovenbuurman nat, gaat naar binnen, Barbecue nat.
Camera naar beneden.
Ik zit onder het balkon op mijn terras.
Ik heb net de vissen gevoerd en zat naar de burenklucht te luisteren.
Ik denk niet dat er nog wordt gebarbecued.
Ik ga maar eens naar binnen.

Doek naar beneden...applaus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown