Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, november 26, 2003

Goeie Actie

Actie ‘FC Utrecht stopt ermee’
Uit het Utrechts Nieuwsblad van woensdag 26 november 2003:

UTRECHT - FC Utrecht en de supportersvereniging starten de campagne ‘FC Utrecht stopt ermee’ om verdere ongeregeldheden rond het voetbalveld voorkomen.

Fans wordt dringend verzocht zich voortaan te onthouden van vernielingen, het gooien van vuurwerk, het zingen van beledigingen en ander wangedrag. De voetbalsupporters worden met paginagrote advertenties en met een brief op posterformaat aan alle seizoenkaarthouders op de hoogte gebracht. De advertenties verschijnen vandaag in het huis-aan-huisblad Het Stadsblad en zaterdag in deze krant. Directe aanleiding is het gooien van vuurwerk tijdens de wedstrijden, tegen Heerenveen en RKC. Het elftal van FC Utrecht overweegt om -bij nieuwe gevallen van wangedrag- het veld te verlaten. Volgens voorzitter/directeur Sturkenboom en voorzitter Ten Boden van de supportersvereniging, dreigt het einde van de club, als fans zich blijven misdragen. Ze wijzen ook op het risico dat FC Utrecht punten in mindering krijgt. Zondag tijdens de thuiswedstrijd tegen Roda JC krijgen bezoekers te maken met verscherpte toegangscontrole.

Commentaar:
Hee, jij, op de Bunnikside... hebbie nu je zin?
Ik weet niet of je mijn weblog leest, maar misschien zijn er andere Bunniksiders die wel eens per ongeluk langssurfen: geef die gozer eens aan dan.
Ik vind dat mijn FC geheel gelijk heeft met deze maatregel. Maar één gestaakte wedstrijd kan héle grote gevolgen hebben. Het kan zelfs het einde van de club betekenen.
Ik ben blij dat er in ieder geval iets gedaan wordt. Fouilleren? Prima, doen... Grondiger? Kan ik alleen maar toejuichen. Doen dus.
Ik hoop alleen van harte dat deze hele maatregel niet uitgevoerd hoeft te worden...

FORZA UTREG!

B'Day Countdown