Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, december 13, 2002

Kerst met Bing & Danny

Bing

Het is weer bijna zover: Kerstmis staat voor de deur! Zodra je een radio aanzet klinken de klanken van de geijkte kerstliederen uit de speakers. Chris Rea is weer eens op weg naar huis voor Kerstmis, Paul McCartney heeft een wonderful Christmas time en Band Aid vraagt zich weer af of They wel weten wat Kerstmis is. Maar welke kerstcd je ook opzet, één nummer zal er bijna altijd zeker op staan. Het is de titelsong van een ontzettend gezellige musical met Danny Kaye, Bing Crosby, Rosemary Clooney en Vera Ellen, en iedereen kent het: White Christmas. Bing droomt er ieder jaar weer van. Ik heb niets tegen klassiekers, ik bezit zelf een dubbelcd met kerstliedjes uitgevoerd door Louis Armstrong, Frank Sinatra en de eerder genoemde Bing en Rosemary. De krassen en tikken van de plaat zijn zelfs te horen op de cd. Nostalgisch. Maar soms, als je nu skyradio aan zet denk ik wel eens: er zijn zoveel ook andere gave kerstliederen, waarom draaien ze die niet? Elvis Presley bijvoorbeeld zong verscheidene kerst- en gospelcd’s vol. Maar ja, een Bing-loze kerst…? Zou dat niet vreselijk vreemd zijn?


Op radio twee maakt Hans Schiffers vanmiddag bekend wat de luisteraars de tien slechtste kerstliederen vinden, op Radio2.nl staan ze ook!.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown