Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, september 27, 2002

Guitar Man

Cool

Weet je wat gaaf is: een gitaar. Wat nog gaver is: gitaar kunnen spelen! Want waar kijk je als meisje het eerste naar bij een band? Juist: de zanger. Maar daarna toch wel naar de gitarist. Een zanger die ook nog eens gitaar speelt is natuurlijk het summum van muzikaal geluk! Voor mij dan. Gitaren spreken nu eenmaal tot de verbeelding: je kunt er zowel heel klassieke als moderne stukken op spelen. Er zijn verschillende gitaren: de houten die je vaak in Spaans getinte muziek hoort. En natuurlijk de elektrische gitaar! Maar ook daar heb je weer verschillende soorten in. Van de ‘gewonere’ tot aan de echte jankende hard rock gitaar. In bijna alle muzieksoorten komt de gitaar voor: pop, rock, hip hop, soul, blues, r&b. Een gitaar is cool. Een gitarist is cool. Mijn pappie is cool. Daddy Cool! Jawel. Want vandaag werd ik gebeld door hem, dat ik even moest luisteren en wat hoorde ik daar: een stukje van de Rolling Stones. Gespeeld door mijn pappie op…een elektrische gitaar! Eindelijk heeft hij er weer eens één! Gaaf hè. Hij speelde altijd al goed gitaar (voordat ik ging slapen een paar liedjes toen ik klein was) en hij maakt vaak eigen liedjes op het keyboard (hij leerde me een boogie woogie/ rock and roll op het orgel en keyboard en dan speelden we dat samen, moeten we trouwens nodig weer eens gaan doen!) en NU wordt dat natuurlijk nog mooier! En: wat door de telefoon al cool klinkt, zal in levenden lijve natuurlijk nog beter klinken. Dus: go Daddy go. Zullen we dan toch maar eens dat bandje beginnen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown