Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, februari 20, 2015

Love your pet day

In Nederland kennen we op 4 oktober Werelddierendag, waarbij we onze huisdieren extra verwennen. Maar deze dag is eigenlijk voor alle dieren in de wereld, dus ook voor de dieren in dierentuinen, kinderboerderijen en in het wild. 20 februari is in Amerika volgens de Days of the year website Love your pet day. Nou, dat is een feestdag waar ik weinig voor hoef te doen!

Bij ons thuis is het namelijk iedere dag ‘Hou van je huisdier’-dag. Want mijn Sammie is meer dan een huisdier, hij is echt een onderdeel van ons gezin. En dat gold ook voor ieder hondje voor hem. Maar ik besef me goed dat er veel hondjes zijn die niet zo gelukkig zijn als Sammie. Er zijn heel veel huisdieren die geen of nauwelijks aandacht krijgen. Misschien is voor die dieren het wel goed dat hun baasjes of bazinnetjes op deze feestdag worden gewezen. Gelukkig ken ik meer huisdieren die het meer dan goed hebben in hun huis dan dieren die verwaarloosd worden.

Wat ik ga doen voor Love your pet day? Sammie lekker knuffelen natuurlijk. En wat lekkers te eten geven. En met hem wandelen. Eigenlijk al die dingen die ik dagelijks al voor hem doe. Alleen zal ik vandaag minder proberen te mopperen als ik plat op mijn buik op de grond zijn tennisbal onder de bank uit moet grabbelen.

Fijne Love your pet day!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown