Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

vrijdag, juli 31, 2009

Walvissen in het nieuws

Het blijkt dat walvissen en hun soortgenoten in het nieuws blijven deze week. Zo konden we op 29 juli het volgende lezen op Telegraaf.nl

Walvis redt duikster
HARBIN -
Een Chinese duikster die in de problemen kwam tijdens een duikwedstrijd, werd gered door een Beloega walvis.

Deelnemers kregen de opdracht zo diep mogelijk in het ijskoude water van het aquarium te duiken en daar zo lang mogelijk te blijven. De 26-jarige Yang Yun kreeg bij haar poging echter enorme kramp en kon niet meer zelf naar boven zwemmen. 'Ik begon te stikken en verder te zinken. Ik dacht dat ik doodging. Toen voelde ik dat iets me met grote kracht weer omhoog duwde.'

Gevoelig dier
De witte walvis Mila, merkte dat de vrouw in moeilijkheden was en duwde haar naar boven. 'We zagen dat Mila het been van de vrouw in haar mond nam en dat ze haar naar boven duwde,' aldus een woordvoerder van de wedstrijdorganisatie. 'Het is een gevoelig dier dat veel met mensen samenwerkt. Ik denk dat dit meisje haar leven aan Mila te danken heeft.' Een fotograaf legde de reddingsactie vast.


Foto: BrunoPress/CEN

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown