Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, oktober 23, 2013

ZWARTE PIET MOET BLIJVEN

Ik vind het sneu dat Mark Rutte een mooi iets wilde doen door het Sinterklaasfeest door UNESCO als wereld cultureel erfgoed te laten bestempelen en dat het dubbel en dwars in zijn gezicht is ontploft. De VN heeft het blijkbaar niet druk - mijn broer zei zelf: blijkbaar heerst er wereldvrede - want ineens moet men zich bemoeien met het mooiste feest op aarde: het Sinterklaasfeest. Zwarte Piet is in hun ogen rassendiscriminatie... WAT?

Zwarte Piet is gewoon Zwarte Piet. Dat is een volk op zich. Dan kunnen we ons ook afvragen waarom Smurfen blauw zijn en Oempa Loempa's oranje. Er worden geen mensen mee bespot. Bovendien zijn Zwarte Pieten geen slaven. Zij werken wel voor Sinterklaas, maar dat doen wij ook dagelijks als je voor een baas werkt. Sinterklaas runt een bedrijf en hij heeft Zwarte Pieten in dienst om het bedrijf draaiende te houden, zoals iedere directeur mensen in dienst heeft. Zwarte PIet is een bontgekleurde clown, die toevallig zwart is als roet. Punt!

Ben jij het met me eens? Teken dan de Pietitie en zeg ook: ZWARTE PIET MOET BLIJVEN!

B'Day Countdown