Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, december 27, 2010

Vrolijke 3de Kerstdag!

Ja. Ik heb besloten om dit jaar Derde Kerstdag een officiële Kerstdag te maken. Voor mezelf dan. Want ik heb de eerste een beetje gemist dit jaar. Want ja... buikgriep en Kerst, das nu eenmaal niet echt een geslaagde combinatie...

Voor mij was er dus 1ste Kerstdag geen ontbijt - gelukkig wel cadeautjes en ik heb een paar goeie films gehad en een mooie foto van mijn twee lieve neefjes - en voor mij geen lekkere hapjes of Kerstdiner... zelfs een slok water met citroen - omdat ik anders zo flauw werd - wilde er met moeite in blijven. En voor de rest alles vanaf de zijlijn half slapend op de bank gade geslagen.

Na een brakke zaterdag, was er gelukkig nog 2de Kerstdag. Met een klein ontbijtje - ja het bleef erin - en een klein maar lekker dineetje - gekookte witlof, schorseneren en sweet potatoes - dan toch een beetje het Kerstgevoel gekregen van gezellig samenzijn.

En dus nu een veel betere maandag. Daarom heb ik besloten dat het vandaag 3de Kerstdag is - ik heb toch vakantie - en ga ik zo eens lekker nog eens uitgebreid koken: witlof met kaas uit de oven, stroganoff sausje erbij, pommes duchesse... en misschien zelfs nog een ijsje toe.

Nu weet ik best dat Kerstmis niet draait om eten. Maar het is toch wel een onderdeel van het samenzijn dat je gezellig aan tafel zit en er uitgebreider dan anders gekookt wordt - al zit dat dan vaak in meerdere groentes, aardappelen en sausjes op tafel. En zeg nu zelf: het Kerstdiner is toch wel een van de meest gezellige momenten van het jaar!

Vandaar: fijne 3de Kerstdag allemaal! Nu op naar een mooie jaarafsluiting!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown