Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, januari 07, 2004

Ik heb het weer gedaan...

Wandelende encyclopedie

Ik heb het weer gedaan...

Wat? Vraag je je als lezer misschien af.
Is er iets gebeurd met Keevie?
Heeft ze te hard geschreeuwd in Galgenwaard?
Te lang op de saxofoon geoefend, zodat haar kaakspieren zeer doen?
Haar hand in de schrijfkramp geschreven?

Het zou allemaal kunnen, maar op alle vragen is het antwoord nee.

Nee, het is namelijk iets heel anders.

Ik heb weer een productadvies ter bevordering van de gezondheid gegeven. Ik ben net een wandelende encyclopedie (en niet alleen op gezondheidsgebied, maar dat is weer een heel ander verhaal). Wanneer ik wat lees (krant, tijdschrift, internet), hoor (radio, tv) of zelf schrijf (artikelen) dan sla ik de informatie vaak op, om er op de gekste momenten weer uit te komen.

Vertel mij dus niet dat je last heb van je keel en stembanden (Isla-Moos, succes verzekerd; Superol om te spoelen dat ontsmet erg goed). Of dat je last hebt van de spieren (Tantum, dat werkt pijnstillend, net als Voltaren, dat is ook goed voor zere gewrichten). Litteken aan een ongelukje overgehouden? Niet aan mij laten zien, want geheid dat ik dan met een zalfje op de proppen kom (Calendulan, Biodermal). Ik wil er niets van weten wanneer iemand nerveus is (Plantival... Valeriaan of Nervovit), of niet kan slapen (Valdispert nacht of Dormiplant). Vraag mij niets over after shave (zonder alcohol is beter voor de huid) of deodorant (die er tegenwoordig ook in handige poederrollers zijn)...

Nee, ik wil er liever niets meer van weten. Maar dat is moeilijk als je als studentenbaantje dik twee jaar in een drogisterij hebt gewerkt en nu voor een blad schrijft waar al dit soort dingen aan de orde komen.

Dagelijks.

Aan de andere kant: ik weet tenminste wel dat ik Kamillethee kon drinken voor mijn zere keel (werkt licht ontsmettend) toen ik de afgelopen weken zo verkouden was. Ook wist ik van een tijmsiroopje tegen de hoest en dat een tissue beter is voor de neus dan keukenpapier of toiletpapier. Dat veel water drinken zeker helpt en dat stomen met speciale stoomkruiden (omdat je dan én kamille én eucalyptus én andere luchtwegenvrijmakende plantjes in één zakje heb) beter is dan met een wrijfmidel (zoals Dampo of Vicks) omdat dat zeer kan doen in je neus. Dat het bijvoorbeeld handig is om een box met tissues in Keevie te zetten, zodat je bij een nies- of snotterbui direct een tissue voor het grijpen hebt, dan dat je eerst een pakje zakdoekjes achter het stuur moet openpeuteren (wat ik dus niet heb gedaan). Dat saxofoon spelen gewoonweg onmogelijk is en dat het beter is om lekker een stukje te schrijven dan echt inspannend bezig te zijn. En dat, wanneer je écht supersnotterend bezig bent, beter niet kunt aanmoedigen in de Galgenwaard... maar dat is iets wat ik nou eenmaal niet laten kan.

Tja, dat ik de oplossing weet, wil niet altijd zeggen dat ik het zelf wel allemaal opvolg...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown