Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, oktober 30, 2003

Waar komt dat toch vandaan?

Deel 1 - Het is de wind...

Soms heb je van die zinnetjes en dan weet je gewoon niet meer waar het vandaan komt. Zo hebben we het thuis vaak over het Kippenlerensetje, wat ik zo overnam en ook gebruik. Sindskort weet ik pas dat het uit een sketch van Herman Berkien en Tineke Schouten komt.

Vandaag hadden we het over de wind en ik zeg: Het is de wind, de wind, mijn lieve kind. Maar waar komt dat toch vandaan?

Wat hersengekraak en een Internetsearch verder kwam ik erachter: het is uit Hans en Grietje. Die kleine meid geeft namelijk als antwoord op Knibbel, knabbel, knuisje. Wie knabbelt er aan mijn huisje?. Juist: Het is de wind, de wind, mijn lieve kind.

En zo is er weer een mysterie opgelost...
...op naar de volgende...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown