Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, november 13, 2002

Rijmpiet aangeboden

Sinterklaas

Sint zat te denken, wat hij moest schenken
Echt origineel is dit niet, dat vindt menig Zwarte Piet
Wil je wat variatie in je gedicht? Maar zag je nog niet het licht?
Kom je er echt niet meer uit? 'Wacht dan niet langer,' roept deze Rijmpiet uit
Schakel mijn hulp in, stuur een mail, mij kost rijmen helemaal niet veel
Ik schud gedichten zo uit mijn mouw, en schrijf ze ieder jaar weer heel erg trouw


Hij komt, hij komt…
Wie? Nou hij! Sinterklaas, natuurlijk. Aanstaande zaterdag vaart hij Nederland weer binnen. En dan mag iedereen zijn schoen weer zetten bij de kachel of open haard. Het feest gaat beginnen, kriebels in je buik, cadeautjes kopen, gedichten schrijven, surprises maken. Soms gaat het vanzelf, soms kost het moeite. Maar voor deze Rijmpiet natuurlijk niet. En soms help ik andere Pieten en hulpPieten die moeite hebben met dichten. Zit jij als Piet met de handen in het krullende haar? Hulp nodig? Het kan altijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown