Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, november 25, 2002

Oogjes uitkijken

Met papa naar het stadion

Gister ben ik sinds lange tijd weer eens in de Galgenwaard geweest. Bij de wedstrijd FC Utrecht - NEC. Meestal gaan mijn ouders samen, maar omdat mama bij oma in het ziekenhuis wilde blijven, ben ik met mijn vader naar het stadio gegaan. Hartstikke leuk natuurlijk. Samen op de brommer (ik bij hem achterop) reden we door de stad naar de Galgenwaard. Dat was al leuk. Daarna samen de tribune op. Ze zitten in vak R, op de veertiende rij. Oftewel: je kijkt de voetballers zo in het gezicht en dan kun je ook nog eens zien of wat hun gelaatsuitdrukking is. Eerst de warming up en dan de officiële opkomst, The Eye of the Tiger knalde door het stadion heen en daar kwamen de elf van Utrecht dan het veld op. Kippenvel! Vooral als er dan naast je iemand heel hard 'Kom op Kampioenen' staat te roepen! De wedstrijd was prachtig. Utrecht kwam met 3-0 voor. Helaas kwam NEC nog met twee doelpunten terug. Maar ze hadden gewonnen, onze jongens... En dan dat looppaardje van een Dirrekie Kuijt, die dan nog een rondje applaus aan het publiek kwam geven. Ja, het was echt gezellig en spannend en leuk. Nu hou ik van voetbal en zit ik op zondag meestal aan Radio M gekluisterd voor het live verslag van de wedstrijd door die altijd enthousiaste René van den Berg. Maar als je een keer in zo'n stadion zit... die sfeer... niet te beschrijven hoe gaaf dat is! Je doet gelijk mee. Ook als je niet van voetbal zou houden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown