Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zaterdag, februari 26, 2011

Big world...

Geschokt. Dat is denk ik het woord dat het beste past bij hoe ik mij voelde deze week. Maar ook in de war, geschrokken en ongerust. Begin deze week werd Christchurch in New Zealand door elkaar geschud dankzij een stevige aardbeving. De kerk (het middelpunt van de stad) onthoofd, gebouwen plat, honderden mensen gewond en overleden. Pure ellende. Vooral als je de bizarre foto's op Internet zit te bedenken en je afvraagt: 'Waar is mijn achternicht in deze chaos'.

Ik ben niet de enige Nederlander met familie in New Zealand, maar als je dan zo links en rechts leest dat het godzijdank goed met hen gaat, word je wel ongerust wanneer je zelf nog niets gehoord hebt. En het duurde... en duurde maar... en ineens voelde de planeet waarop we wonen als een immens groot ding met onoverkomelijke afstanden.

Dus werd het tijd voor een zoektocht. Op de websites van vermiste personen kon ik haar niet vinden - hemel zij dank - en wetende dat haar cafeetje en huis buiten het centrum lagen (lang leven Google Earth) werd de hoop groter dat ze in orde was. Maar toch wilde ik dat zeker weten. Maar wat doe je als je e-mail niet aankomt en je geen telefoonnummer hebt? Juist... op zoek naar mensen die je willen helpen.

En die zijn er genoeg! Via Twitter en Facebook heb ik gevraagd of er mensen waren die misschien nieuws hadden uit Christchurch. Ook vond ik iemand bij de Nederlandse Christchurch community die met liefde wilde helpen. Verschillende mensen stonden ons te woord met goede gedachten, maar ook met 'geen nieuws' of 'geen informatie' om ons mee te helpen. En hoewel de wereld zo groot voelde, bleek hij hierdoor kleiner dan hij is.

Gisteren heeft papa op Hyves zitten zoeken en vond nog familie van onze (achter)nicht in Nederland en stuurde hen een mailtje. Nogmaals dank voor het snelle en vooral fijne antwoord: alles is goed met haar. Het is een puinzooi in New Zealand, maar ze zijn veilig en aan het opruimen.

De opluchting was erg groot! En ik ben heel blij dat deze grote planeet dankzij social media een stuk kleiner lijkt.

The world may be shattered
But I'm glad that you are safe
Hope my thoughts will reach you
Traveling across the ocean on a wave
My thoughts are also with the ones
That are lost and sadly gone
So I'm sending lots of strength
To Christchurch and everyone...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown