Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, januari 24, 2010

Dag kleine Paco...

Van de zomer ben ik verliefd geworden op Paco, de Sotalia dolfijn in de Allwetter Zoo in Munster. Ik ben blij dat ik hem gezien heb, want afgelopen december is hij overleden... hij is 40 jaar oud geworden en dat is een heel hoge leeftijd voor deze kleine dolfijnensoort.




Van de website van de Allwetter Zoo:
Delfine
Von 1991 bis 2009 lebte ein Vertreter der seltenen südamerikanischen Delfinart Sotalia fluviatilis guianensis im Delphinarium. "Paco" war lange Zeit der einzige Sotalia-Delfin außerhalb Südamerikas. Er starb am 30. 12. 2009 an altersbedingtem Herz-Kreislaufversagen. Mit seinem hohen Lebensalter von 40 Jahren hat "Paco" für diese Delfinart einen Altersrekord aufgestellt. Kleine Delfinarten können normalerweise höchstens 30 Jahre alt werden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown