Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, december 07, 2008

PIETER BEDANKT!



7 december 2008 gaat de boeken in als hét afscheid van Pieter van den Hoogenband als atleet en zwemmer. The Dutch Dolphin gaat met pensioen na een prachtige carrière.

Ik mocht het bijwonen, omdat ik via de Sanex nieuwsbrief kaarten had gewonnen voor deze heuglijke dag. Het enige dat ik daarvoor hoefde te doen, was vertellen wat mijn afscheidsboodschap aan Pieter zou zijn. Simpel: ik ga het kippenvel missen dat hij mij bezorgd wanneer hij door het water glijdt. Ik zal nooit vergeten hoe ik hem tijdens de Olympische Spelen van Sidney naar de finish heb geschreeuwd vanaf het puntje van de salontafel voor de tv. In Athene heb ik hetzelfde gedaan en dit jaar bij de Olympische Spelen in Beijing zat ik op bed voor de tv, midden in de nacht te schreeuwen.

Om 13.00 uur startte vanmiddag de allereerste Pieter Cup ter gelegenheid van Pieters pensioen. Een evenement dat in de toekomst vaker gehouden gaat worden, werd ons beloofd. De deelnemers bestonden uit Neerlands trots op zwemgebied tot twaalf jaar oud. Deze talenten werden door vrienden en trotse ouders vooruit gejoeld en gefloten. Na de reguliere finales werd er nog een Pieter Cup finale gezwommen op de 100 meter vrij door deze jochies. Een prachtige prestatie!

En daarna het onvermijdelijke afscheid van Pieter, tijdens een heus gala. Vrienden, familie en collega's van Pieter hadden zich bijeen geschaard aan gezellige tafeltjes aan het water en onder luid gejuich kwam Pieter binnen. Erica Terpstra sprak hem lovend toe, de burgermeester van Eindhoven ook, evenals Ian Thorpe, Jacco Verhaeren, de stadionmeester en Guus Meeuwis. Een prachtige spektakel, waarbij het zwemstadion van de Tongelreep werd omgetoverd tot 'Pieter van den Hoogenband zwemstadion'.

En ja... Pieter bezorgde mij weer kippenvel... en een klein traantje.



Pieter Bedankt jongen. Alle goeds voor de rest van je carrière en leven!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown