Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

donderdag, juni 12, 2008

Keevie & Ik

Van de vrachtwagen gevallen

Vanmorgen kon ik maar niet op gang komen. Je hebt wel eens van die dagen. Vooral als je het EK voetbal wilt volgen en dan toch ook nog even je nieuwe Wii wilt uitproberen, en ook nog gesport hebt, dan kom je 's morgens moeilijk je bedje uit. En dat terwijl ik nog van alles moet afronden voor mijn aanstaande vakantie ingaat.

Ergens was het wel goed dat ik pas om kwart over acht Keevie wakker maakte en de garage uitreed. Het was weer druk op de weg en met de doseerlichten reden we uiteindelijk de snelweg op, om bij Hilversum wel heel spannende borden tegen te komen.

'Blijf links rijden...' las ik, terwijl we een vrachtwagen inhaalden, waardoor ik niet alles kon zien. Vervolgens waren de matrixborden aan en die knipperde 70. Prima, hoor, tijd zat.

'Matig uw snelheid ivm afgevallen lading' stond er op het volgende bord te lezen. Afgevallen lading? Je hoort wel dat het van de vrachtwagen is gevallen, maar zien gebeurd meestal niet. Heel spannend allemaal. Want wat zou het zijn? Vanaf daar waren ook heel onregelmatige grillige vlekken op de weg te zien. Bruin kleurig. Ontbijtgranen?

Het volgende bord kwamen we op de brug tegen: 'Matig uw snelheid ivm glad wegdek'.
Glad wegdek? Lading zeep? Alhoewel, die veren die overal lagen begonnen ook vreemde vermoedens op te wekken.

Helaas (of moet ik zeggen gelukkig) heb ik de rest van de afgevallen lading niet gezien en waren er ook geen sporen meer. Toch was onze nieuwsgierigheid geprikkeld en wat lazen we net in het AD op Internet?

Slachtafval op snelweg
BUNSCHOTEN - Een rijstrook van de snelweg A1 en A27 is vanmorgen vroeg afgesloten. Over een lengte van achttien kilometer is een vrachtwagen slachtafval verloren. Honderden meeuwen zorgen voor gevaarlijke situaties.
De Verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten stelt een onderzoek naar het verliezen van het pluimveeslachtrafval. Omstreeks 04.00 uur is ter hoogte van Bunschoten vermoedelijk de klep van de tankauto opengegaan en is de chauffeur hierop door een andere weggebruiker op de rijksweg A27 ter hoogte van Almere op geattendeerd.
De 33-jarige chauffeur uit Bunschoten heeft nog wel op de politie gewacht, maar is naar een half uur verder gereden. Hij zal nader worden gehoord.
De rechter rijstrook is afgesloten in verband met schoonmaakwerkzaamheden. Er is sprake van laagvliegende meeuwen die op het slachtafval afkomen.


Ben ik toch wel heel blij dat ik wat later op weg ben gegaan...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown