Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

maandag, februari 23, 2004

Mama's Wijsheden

deel 6

Je kunt veel meer, dan je denkt is een uitspraak die vooral op mij slaat. Een wijsheid die mamma dus vaak op mij heeft losgelaten. Ik dacht dat ik 5 VWO niet zou halen, maar mamma stond achter mij en zei: Je kunt veel meer dan je denkt. Ik durfde mijn boek niet naar het postkantoor te brengen, maar wie was er bij mij zodat ik het wel aandurfde en dus deed? Juist. Mamma. Bang om te vallen met skeeleren? Niet wanneer mamma erbij was. Mijn steun en toeverlaat wanneer ik het niet zag zitten. Met een wijsheid, die altijd insloeg als een bom en mij op dat moment ook sterker maakte dan ik dacht (een andere wijsheid van mamma die ik zeer ter harte neem).

Mamma is er niet meer om mij recht in mijn gezicht te zeggen dat ik veel meer kan, dan ik denk. Nu hoor ik haar het in mijn oor fluisteren, wanneer ik aan haar denk. Ik kan veel meer dan ik denk. Iets wat ik de afgelopen dagen ook al bewezen heb...

Lieve mammie, ik zal er aan denken bij alle nieuwe dingen die ik ga ondernemen. Bij alle enge nieuwe dingen waar ik voor kom te staan. En dan denk ik aan jou, aan jouw woorden en je steuntje in mijn rug. En dat geeft zoveel kracht, dat ik inderdaad alles kan, wat ik maar wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown