Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zondag, september 26, 2010

Ledenmeeting Dolfinariumweb

De meeste mensen die mij kennen, weten hoe gek ik ben op dolfijnen. Gelukkig ben ik niet de enige die meerdere malen per jaar het Dolfinarium bezoekt en van alles weet over de dieren in het park. Er is zelfs een heel forum met jongens en meisjes van verschillende leeftijden die net zo gek zijn als ik op het Dolfinarium en de dolfijnen en andere dieren die daar leven. En wat het mooiste daarvan is? Dat delen we dus met elkaar. Gisteren bijvoorbeeld, dankzij een ledenmeeting georganiseerd door de initiatiefnemer van het forum.


links: Nynke & Kai, rechts: spelen met de bal

Tijdens een prachtig zonnige, maar winderige herfstdag in het Dolfinarium kwamen zestien jongens en meisjes van het forum bijeen om te genieten van het weer en alles wat het park te bieden heeft. Na een kort welkomstwoord van Bert van Plateringen werden we overgedragen aan de goede zorgen van trainster Bianca die voornamelijk werkt in de Delta. Zij leidde de speciaal voor ons in elkaar gezette rondleiding. Eerst natuurlijk naar Morgan, waar we trainer Jurrien haar zagen voeren. En o wat zag Morgan er goed uit! Fijn om te zien dat ze het zo naar haar zin heeft en vooral dat ze goed op gewicht komt!


links: Jurrien en Morgan, rechts: Magnificent Morgan

Daarna naar de roggen en haaien voor een interessant verhaal over de vissen die in het park leven. Vervolgens gingen we naar de walrussenwal, waar we in twee groepjes in het verblijf achter de schermen mochten kijken. Walrussen zijn imposante dieren, helemaal als je ze echt in de ogen kunt kijken. Raisa en Natasja waren zo nieuwsgierig om te komen kijken, waarbij Raisa haar allerschattigste kant liet zien en Natasja ook, door op haar 'duim' te zuigen en een dutje te doen. Toch hield ze ons stevig in de gaten!


links: lieve Natasja, rechts: snuffelende Raisa

Na het bezoek aan de walrussen - waar ik gerust nog uren had kunnen rondhangen - hebben we de viskeuken bezocht. Ik kreeg spontaan trek in vis! Maar tot slot bezochten we een training ná een show in het DolfijnDomijn. Dat was supergaaf. Want niet alleen zie je de dieren dan van heel dichtbij, je kunt ook nog eventjes naar de trainingen kijken. Ik heb Nemo en Tucker van heel dichtbij op de foto gezet en enorm genoten.


links: de Duitse Nemo, rechts: showman Tucker

Hoewel we van 1 uur tot half 4 zoet zijn geweest, leek het toch alsof de middag in een half uurtje voorbij was. Het was zo supergave dag! Deze gaat zeker in het mentale plakboek met een grote ster erbij!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown