Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zaterdag, juni 27, 2009

Paco, Kite, Rocco, Palawas en Nando

Vorige week zondag ben ik naar de Allwetter Zoo in Münster geweest. Deze prachtige Duitse dierentuin heeft namelijk een zeer interessante 'attractie': het Delphinarium. In dit Delphinarium wonen drie dolfijnen uit Harderwijk, namelijk mijn vriendje Kite, Rocco en Palawas. De vierde Große Tümmler heet Nando. En dat is met recht een 'grote' tuimelaar. Hij deed me stiekem aan Beachie denken...
Het was erg leuk om Kite, Rocco en Palawas zo vrolijk bezig te zien. En hoewel hun de drie redenen zijn dat ik ben afgereisd naar Münster, is er iets wat mij nog vaker zal gaan trekken.


links: Nando, rechts: Kite en Rocco

En zijn naam is Paco.

Paco is een Sotalia dolfijn. Dat is de kleinste dolfijnensoort ter wereld. Nog wel. Want Paco is zo'n beetje de laatste in zijn soort. Dankzij Zuid-Amerikaanse vissersnetten zijn er bijna geen Sotalia's meer over. Behalve Paco dan. En ze zijn aan het onderzoeken of er een manier is om de soort toch in stand te kunnen houden.

Ik hoop het van harte. Want wanneer je de vrolijke Paco hebt gezien, dan weet je dat het eeuwig zonde zou zijn, wanneer deze soort verdwijnt...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown