Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zaterdag, mei 03, 2008

Kiek-kieks kijken


Gisteren ben ik met mijn kleine vent naar het Dolfinarium geweest. Jaja, Tante mocht helemaal alleen met neefje Henk op stap. Dus, samen in de Kever (Henkje in een stoeltje voorin) naar Harderwijk gereden. Lekker samen kletsen en een beetje zingen. Zo waren we lekker snel in Harderwijk.

Henkje wilde graag de kiek-kieks kijken, maar eerst moesten we in de rij (ik had een kaartje nodig voor mijn kleine grote vent, die gratis mee naar binnen mag) en daarna samen op de foto. Omdat het zo heerlijk zonnig was, kocht ik een mooie Dolfinarium pet voor mijn Petje Pietamientje en we gingen op pad. Eerst even spelen in de speeltuin, daarna op de draaimolen om vervolgens om het water te gaan lopen. Dolfijntjes kijken, Zeeleeuwen kijken, Walrussen kijken die heel hard HOHOHOHOHO leken te roepen. Waar Henkje van schrok (Tante Berry, Henk schrik van!) maar het daarna wel leuk vond.

Henkje wilde ook graag de zeehondjes zien. Dus onder het genot van een Dolfinarium limonadetje en een mini krentenbol even bij de zeehondjes gezeten, om daarna om half 12 in een al groeiende rij voor de dolfijnenshow in de koepel te gaan staan. Hij vond het allemaal prachtig en op het moment dat de deuren zich openden, konden we snel een mooi plekje bemachtigen. Iets links schuin voor het midden, op de derde rij vonden we al snel twee stoelen. Henk op een stoel naast mij en nu maar wachten totdat de show begint...

Gelukkig is het dan altijd tijd voor een spelletje, een quiz van een aantal vragen, waarvan Henkje alles goed had en zijn vingers in de lucht stak. Natuurlijk heb ik een beetje geholpen, maar veel vragen wist hij ook al zelf. ;-)
De show vond hij prachtig. Hij klapte voor alles en was helemaal onder de indruk van de sprongen van de dolfijnen. Prachtig. Ik had er tranen van in mijn ogen!



Tot slot hebben we een patatje gegeten, en natuurlijk een ijsje. Henkje mocht het geld geven aan het meisje achter de kassa. Die vond dat erg leuk, dat hij betaalde, maar dat was ook goed, omdat Henkje trakteerde! Daarna is hij nog een paar keer van de glijbaan af gegaan om als allerlaatste naar beneden te gaan. De grote dieren voor het raam (dolfijnen en walrussen) vond hij nu hij al een beetje moe aan het worden was een beetje eng, maar ook wel mooi. Nadat Henkje in de winkel een mooie dolfijnenknuffel had uitgezocht en Tante Berry deze had betaald (hij moet nog even bliepen) zijn we naar huis gegaan.

Eenmaal in de auto wilde Henkje nog wat drinken en daarna was hij wel erg moe.
'Ga maar slapen hoor,' zei ik en Henkje antwoordde met een hoog stemmetje: 'Okay'. Legde zijn hoofdje opzij en sliep, nog voor we op de snelweg waren.

Het is bijna onnodig om te zeggen dat het een geweldige dag was. Want dat was het. Ik heb genoten van mijn ventje en hij van al het moois om ons heen. En ja... als Tante Berry weer vakantie heeft, gaan we nog een keertje. Samen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown