Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

woensdag, september 06, 2006

SAX

Saxles

Het was weer zover! Gisteren heb ik mijn eerste saxofoonles van het seizoen weer gehad. En hoewel ik sinds de laatste keer - de open dag - niet meer gespeeld had - foei - viel het mij toch niet tegen! Het ging zelfs wel aardig, ook het improviseren.

We begonnen met het kwartet en vervolgens had ik les. Uiteindelijk was het door tien uur toen ik het schoolgebouw verliet, maar ik voelde me weer helemaal energiek en opgepept. Wat kun je zoiets simpels als muziekles toch vreselijk missen...


Mopje
Op de terugweg - papa kwam mij ophalen en ik dacht ik loop hem tegemoet - kwam ik nog twee dronken jongens tegen. Het is immers weer introductieweek van de studenten, althans, de introductie-leve de lol-periode. Ik stampte voorbij met mijn sax op mijn rug en dronken vriend 1 riep: 'Heet dat nu backpacken?'
'Nee,' riep ik terug, 'Saxofoon spelen.'
'Oooow,' riep dronken vriend 1 weer, 'Ik dacht dat het een Ukelele was.'
Op zich verbaasde het mij dat het woord 'Ukelele' zo vloeiend uit zijn mond kwam, dus beloonde ik hem met: 'Welnee joh! Die koffer is veel groter!'
Terwijl ik doorstampte richting de brug hoorde ik dronken vriend 2 nog zeggen: 'Ja joh, daar hoort ook nog een strijkstok bij...'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown