Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

dinsdag, september 05, 2006

Als een roosje

Als een roosje

Gisteren mocht ik weer op kleine Henk passen. Mijn broer ging weer voor het eerst lesgeven en dus stapten ze samen om half drie bij mij binnen. De kleine ging meteen weer op onderzoek uit... wandelen rond de door mij leeggehaalde tafel, lekker spelen in de achterkamer, en natuurlijk achter mij aan kruipen door het huis. Er was een klein dingetje: Henkje was een beetje hangerig en kukelde daardoor makkelijk om.

Om de kleine op een andere manier te vermaken - hij wilde niet op schoot, maar wel in de kinderstoel - hebben we saampjes naar CinderElmo, of Assep-Elmo gekeken op de dvd. Het 'stapje naar links en shake shake shake'-liedje vond kleine Henk erg grappig. Vooral omdat zijn tante meteen door de kamer liep te springen. Daarnaast moest hij erg lachen om mij, omdat ik erg moest lachen om Koekiemonster die in deze film niet alleen de postboderol vervulde, maar vooral die van de koninklijke bakker... Driemaal raden waar die koekjes naar toe gingen...

Kleine Henk genoot tijdens de film van zijn eigen koekje en daarna heeft hij nog heerlijk zitten spelen in zijn stoel, terwijl ik de dvd van Phil Collins in de speler had gedaan. Op een gegeven moment werd hij het zitten zat en gingen we maar weer rondkruipen en -lopen langs de tafel. Bij het aquarium hield hij halt en kroop hij bijna op eigen houtje op de stoel ervoor, waar hij wel in ging staan om naar de visjes te kijken.

Daarna was het etenstijd - visrisotto - en eigenlijk ook wel slaapjestijd... Kleine Henk wilde niet in de stoel zitten en ik was hem wat heen en weer aan het wiegen totdat hij ineens in slaap viel... dicht tegen mij aan. Om hem niet wakker te maken of te pesten met een ander bedje, ben ik met hem op de bank gaan zitten, waar hij bovenop mij diep in slaap bleef, tot zeker drie kwartier later.

Eigenlijk sliepen we algauw met zijn drietjes als een roosje - ik alleen minder vast - onder de deken van Bassie, met Henk bovenop mij en Bassie dicht tegen mij aan, op de bank. Probeer daar meer eens wakker bij te blijven!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown