Just me...

Een dag begint. De avond valt. Seizoenen wisselen. Alles verandert... ...ik ook... ...Weet jij nog wie je was?

zaterdag, mei 03, 2003

Ritsels

Wat ruist daar door het struikgewas?

Toon Hermans vroeg het zich nog wel eens af in de gedaante van 'de man met de gitaar', waaraan gekleurde linten hingen voor de mensen met kleurentelevisie, tijdens zijn auditie: 'Wat ruist daar door het struikgewas?' Helaas was zijn tijd om, voordat de kijker het antwoord had gekregen.
Nu werk ik in een prachtige omgeving en wandelen 'wij van de zolder' in de pauze in het bos. Het was mooi weer, de wind waaide wel, maar ach, tussen de bomen heb je daar geheel geen last van. We liepen langs een grote struik rodondenderons, toen we heel had gekraak en geruis hoorde in de struiken. Ik dacht eerst aan iets engs, omdat het zo plotseling opkwam en ik pas nog Signs gezien had. Maar het tegendeel was waar: een reetje sprong eruit en hupste met vier poten tegelijk in bokkensprongen langs ons af, helemaal het pad af. Zo dichtbij ben ik nog nooit bij een hertje geweest. Prachtig lichtbruin, met duidelijk knobbels op zijn voorhoofd waar het gewei gaat groeien. Dus het antwoord van dit ruisen was een hertje.
Maar of Toon dat ook had horen ruisen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden voor plaatsing eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de auteur.

B'Day Countdown